Jak skutecznie dbać o swoją formę?

jak dbać o formęChyba każdy z nas chciałby na co dzień cieszyć się faktycznie dobrą kondycją. Okazuje się, że w tym celu musimy jedynie przestrzegać kilku podstawowych zasad. Przede wszystkim warto zdać sobie sprawę z tego, że cukier to niezbyt dobra rzecz dla naszego organizmu, nawet jeśli wielu z nas uwielbia najróżniejsze słodycze czy słodzoną kawę i herbatę. Jeszcze całkiem niedawno popularne było powiedzenie mówiące, że „cukier krzepi”. Tymczasem w rzeczywistości jest zupełnie inaczej, o czym każdy z nas może przekonać się samodzielnie. Wystarczy jedynie przypomnieć sobie jak czuliśmy się kilkanaście minut po zjedzeniu większej ilości takich rzeczy; praktycznie zawsze następuje tutaj znaczny spadek energii.

Wielu ludzi stwierdzi jednak, że jest to po prostu mała przekąska po którą sięgamy, gdy dopadnie nas nagły głód. W takiej sytuacji warto jednak zdecydować się na jabłko albo jakikolwiek inny owoc. Zaspokoi to taki głód, a równocześnie doda nam znacznie więcej energii i pozytywnie wpłynie na cały nasz organizm. Aby nasze ciało mogło rzeczywiście dobrze funkcjonować w życiu codziennym, musimy przede wszystkim zapewnić sobie odpowiednią ilość snu. W przypadku osoby dorosłej jest to minimum 6-8 godzin.

jak zadbać o dobrą formęSporo osób popełnia istotny błąd starając się ograniczać sen na rzecz swoich codziennych obowiązków, co jednak daje zupełnie odwrotne efekty – stajemy się niewyspani, a nasz umysł zwyczajnie nie funkcjonuje tak, jak powinien. Kolejnym powszechnie popełnianym błędem jest zaniedbywanie ruchu. Aktywność fizyczna jest zwyczajnie niezbędna dla ludzkiego organizmu; nie chodzi tu jednak o żadne profesjonalne uprawianie jakichkolwiek sportów. W zupełności wystarczy, że od czasu do czasu wybierzemy się na kilkunastominutowy spacer lub odwiedzimy siłownię czy basen.

Dzięki temu zadbamy nie tylko o poprawne funkcjonowanie naszego organizmu, ale również zapewnimy sobie znacznie lepszą sylwetkę. Innym wrogiem każdego, kto dba o swoją kondycję jest kofeina, niestety bardzo nadużywana przez wielu ludzi. Co prawda daje nam ona chwilowy zastrzyk energii, ale równocześnie znacznie funkcjonowanie naszego organizmu i źle wpływa na jakość snu. W dłuższej perspektywie czasu przynosi nam one zatem efekty odwrotne do tych zamierzonych. Ostatnią radę jest nie branie na siebie zbyt dużej ilości obowiązków i danie sobie od czasu do czasu zwyczajnej chwili wytchnienia. O wiele lepiej jest na chwilę darować sobie wszystkie palące sprawy zawodowe czy inne, aby po krótkim czasie móc powrócić do nich z jeszcze większą energią.

Powiązane artykuły

Nasz partner

Green Way - Kursy instruktorskie dla każdego!

Jeżeli chciałbyś poszerzyć swoje umiejętności, zyskać nowy ciekawy zawód - wybierz szkołę Green Way!

Wśród szerokiej oferty odnajdziesz kursy takie jak: instruktor fitness, trener personalny, instruktor narciarstwa, instruktor snowboardu, kurs ratownika WOPR oraz inne kursy przygotowujące do popularnych obecnie zawodów.