Rozciąganie mięśni przed treningiem - dlaczego powinniśmy to robić?

rozciąganie mięśni Mięśnie człowieka w różnych okresach jego życia są rozciągnięte w różnym stopniu; wielu ludzi nawet nie zdaje sobie sprawy z tego, że szczytowy moment pod tym względem przypada mniej więcej na dziesiąty rok życia. W kolejnych latach mięśnie stopniowo stają się coraz mniej rozciągnięte, choć istnieje szereg sposobów na znaczne spowolnienie tego procesu – jest to przede wszystkim stretching. Regularne wykonywanie takich treningów sprawia, że nawet w starszym wieku będziemy mogli cieszyć się naprawdę doskonałą sprawnością ruchową. Jest to bardzo ważna rzecz dla każdego z nas, której absolutnie nie powinniśmy zaniedbywać. Dobrze rozciągnięte i wygimnastykowane ciało powinno być niesamowicie wręcz ważną rzeczą dla każdego z nas.

Dzięki temu samo tylko wykonywanie wszystkich codziennych czynności od razu staje się dla nas dużo łatwiejsze. Czasami jednak zaniedbywanie tej kwestii i doprowadzenie się do stanu, kiedy nasze ciało nie jest odpowiednio elastyczne może prowadzić do tego, że zwykłe zawiązanie butów stanie się dla nas czymś trudnym. Bardzo istotną cechą i zaletą ćwiczeń stretchingowych jest fakt, że wspomagają one właściwie wszystkie części naszego ciała. Jest to zatem niezwykle ważne dla osób uprawiających jakiekolwiek sporty które potrzebują dużej swobody ruchów. Stretching to jednak coś znacznie więcej niż tradycyjne rozciąganie się. Mówiąc ogólnie, chodzi tutaj o stopniowe, bardzo powolne rozciąganie konkretnych mięśni i przytrzymanie ich przez kilka sekund w takiej pozycji. Nie wykonuje się tutaj żadnych szybkich i gwałtownych ruchów – chodzi przede wszystkim o samą dokładność.

stretching przed treningiemTakie ćwiczenia może wykonywać dosłownie każdy, bez względu na swoją płeć, wiek, czy kondycję fizyczną; są one bardzo przydatne, bowiem dzięki nim znacznie można zmniejszyć u siebie ryzyko występowania najróżniejszych urazów. Są polecane nawet osobom które prowadzą siedzący tryb życia, bowiem dzięki temu można uniknąć stopniowego zanikania niektórych mięśni. Dzięki regularnemu wykonywaniu takich ćwiczeń znacznie zwiększa się wytrzymałość i siła naszych mięśni, a ponadto poprawiamy kondycję stawów i swoją sylwetkę. Ćwiczenia te doskonale wpływają również na nasze samopoczucie, zatem można je wykonywać w szczególnie stresujących dla nas okresach. Aby jednak osiągnąć w tej dziedzinie zadowalające efekty, musimy przede wszystkim postawić na regularność. Podobnie jak i w każdym innym sporcie, nic nie pojawia się tutaj od ręki – każdy widoczny wynik kosztuje nieco czasu i ciężkiej pracy.

Nie wiesz jakie ćwiczenia rozciągające powinieneś/powinnaś wykonywać? Zobacz koniecznie ten film

Powiązane artykuły

Nasz partner

Green Way - Kursy instruktorskie dla każdego!

Jeżeli chciałbyś poszerzyć swoje umiejętności, zyskać nowy ciekawy zawód - wybierz szkołę Green Way!

Wśród szerokiej oferty odnajdziesz kursy takie jak: instruktor fitness, trener personalny, instruktor narciarstwa, instruktor snowboardu, kurs ratownika WOPR oraz inne kursy przygotowujące do popularnych obecnie zawodów.